PHYSIOMER Virus Defense

– Mot forkjølelse og influensalignende symptomer

PHYSIOMER® Virus Defense skal brukes ved første tegn på forkjølelse og influensalignende symptomer. PHYSIOMER® Virus Defense er dobbeltvirkende: Virker avsvellende og lindrer dermed nesetetthet ved forkjølelse, og danner en beskyttelsesbarriere som reduserer spredning av virus og dermed lindrer symptomene.

Mer om produktet

Nesen er den vanligste infeksjonsveien for virus som forårsaker rhinitt, forkjølelse eller influensalignende sykdommer. Forkjølelse og influensalignende sykdommer skyldes blant annet rhinovirus. Hvis et virus kommer inn i nesen, kan det feste seg til slimhinnene og infisere slimhinneceller, og deretter formere og spre seg. Det gir gjerne forkjølelses- og influensalignende symptomer som tett eller rennende nese, sår hals, hodepine og hoste m.m.

PHYSIOMER® Virus Defense er dobbeltvirkende

• Har avsvellende egenskaper som lindrer nesetetthet ved forkjølelse og influensalignende symptomer som skyldes virus.
  • Danner en beskyttelsesbarriere som bidrar til å lindre symptomene takket være Carragelose®, en naturlig aktiv ingrediens som utvinnes av røde sjøalger. Når symptomene har oppstått, kan PHYSIOMER® Virus Defense bidra effektivt til å lindre forkjølelse og influensalignende symptomer, og kan forkorte varigheten av sykdommen hvis den tas i bruk på et tidlig stadium.

Virkningsmekanisme

PHYSIOMER Virus Defense er dobbeltvirkende

• Virker avsvellende og lindrer nesetetthet ved forkjølelse ved å redusere hevelsen i slimhinnene i nesen, slik at det blir lettere å puste.
  • Danner en beskyttelsesbarriere mot forkjølelsesvirus, som bidrar til å lindre symptomene. Carragelose kapsler inn forkjølelsesviruset og kan hindre at det fester seg til slimhinnene i nesen. Dermed er det mulig å redusere formeringen og spredningen av virus som forårsaker infeksjoner i luftveiene.

Viktige ingredienser
Hypertonoppløsning (sorbitol med tilsvarende avsvellende virking som 2,3 % saltvannsoppløsning) og naturlig Carragelose®, som utvinnes av rødalger.

Produktegenskaper

• Brukes ved første tegn på forkjølelse og influensalignende symptomer
  • Reduserer nesetetthet
  • Bidrar til å lindre symptomene
  • Kan forkorte tiden du er forkjølet

Skånsom formel

• Klinisk dokumentert effekt
  • Naturlig aktiv ingrediens: Carragelose, som utvinnes av røde sjøalger
  • Ingen konserveringsmidler
  • Steril
  • For voksne og barn fra 1 år

Anbefales til
PHYSIOMER Virus Defense skal brukes ved første tegn på forkjølelse og influensalignende symptomer. For voksne og barn fra 1 år. Kan også brukes under graviditet og amming.
Les bruksanvisningen før bruk.

Pakning
20ml

Physiomer Virus Defense er et medisinteknisk produkt. Les bruksanvisningen nøye før bruk.

Øvrig sortiment